Mosás-tisztitás-tisztulás



Tönkrement a mosógépünk és itt Diósjenő környékén szerelőt találni az esélytelen kategória.
Már kezdtem pánik rohamot kapni a hegyekben magasodó szennyesruhák gondolatától
Így aztán vettem egy mély levegőt és megengedtem a vizet a fürdőkádba.
 Feloldottam a kis szódabikarbónámat és a mosódiót is beáztattam.
Jó... akkor mosok kézzel.
Az egész átment egy meditatív állapotba ⁹már akkor amikor szin szerint kiválogattam a ruhákat. Szépen lassan slow life módon.
Elővettem a kis dörzsi kefémet és egyenként megvizsgáltam minden ruhadarabot.
Meglepődve tapasztaltam, hogy alig koszosak a ruháink.
Feltettem a kérdést: "de akkor mit keresnek itt"? Mert nem tiszták.... de mégsem....Ki ért ezt?
És akkor ahogy ott mostam a vizben, egyszer csak bevillat...
A ruháink azzal, hogy teljesen közvetlenül érintkeznek a bőrünkkel átvesznek minden rezgést amit hordozunk, a nehéz pillanatokat, az örömet, de a sirást és frusztrációt is, mindent amit érzünk, és a víz pedig segít az érzelmek letisztulásában. Fontos a letisztulás, a másnapi "tiszta lap". (Nem véletlenül veszek minden nap új ruhát fel. ) Tehát ami nem koszos az sem "tiszta"....
És ahogy kézzel mostam, fantasztikusan éreztem magam.... elgondolkoztam régen mennyire más volt.....ahogy az asszonyok összegyűlve együtt lementek a patakhoz mosni... program volt, rituálé.
Hiányoznak a mai világban a régi asszonyi közösségek.....
Hiányzik a természettel való igazi összhang, hogy mindent a patakban mostak, oda jártak fürödni a nők, szintén együtt.
Mindennek volt szakralitása, rituáléja...
Mostmár ezek elvesztek.
Bedobáljuk a mosógépbe a ruhát, aztán át a száritóba. Akár napi 5-ször. Több vizet, áramot fogyasztunk.
Mindent gyorsabban csinálunk, még sincs soha semmire időnk...
De inkább visszatérek a kedves illatos slow hangulatomhoz.
Alig várom, hogy a nap, a szél megszárítsa a ruhákat.
 Szeretettel mostam, szeretettel fogom őket kivasalva helyükre tenni.
Szeretek így élni.
Nem aggódni ilyeneken, hogy elromlott a mosógép, majd meg lesz javítva.
Addig is élvezem a pillanatot és hálát fogok adni ha mosómasa újra munkába áll. ❤


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fiamnak

Beszéljünk róla: Császármetszés spirituális vonatkozása

A Búzaszem csodája