Zero Waste: Zöld naplóm 1. rész





Sajnos tudatában vagyunk annak, hogy a sok műanyag, nem lebomló hulladék milyen óriási gondot okoz a környezetünknek. 
Hihetetlen, hogy ezt a nagy mennyiségű műanyag szemetet, szinte 80 év alatt termeltük ki, hiszen nagyanyáink gyermekkorában nem  voltak ilyen tárgyak, hulladékok.
 Még a szüleim gyermekkorában is többségében cserép, zománcos, fém, fa eszközök voltak.
80 év alatt idáig jutottunk.

 Nem dughatjuk homokba a fejünket.
Eddig én is azt gondoltam, hogy egy porszem vagyok, hogy semmit sem tehetek.
 Aztán egyre inkább érzem, hogy de igen!! Tennem kell a gyermekeim, leendő unokáim miatt!    
Fontos, hogy a pici kislányaim minél természetesebben nőljenek fel.

Zero Waste, a hulladék mentesség egy nagyon jó irány, ami egyre divatosabb.
Engem is egyre jobban vonzz.

 Szeretném hétről-hétre leírni törekvéseimet, tapasztalataimat és szeretnék beszámolni életmód váltásunk eredményeiről.  

Pontokba szedve leírnám eddig mi az amit bevezettem...

 1. Műanyag zacskók elhagyása.
Régebben mindig elfelejtettem magammal zacskót vinni, ezért folyamatosan vettem... mindenhez külön-külön.
Ennek vége.
Igyekszem textil zsákba vásárolni mindent.
Szuper kis zsák csomagot rendeltem a Hulladékmentes.hu oldalról amit szerencsére egyre több helyen engedik használni.
Őszintén, még kicsit félve kezdek belepakolni, aggódom, nehogy félreértsenek a boltba. Remélem eljön az idő, amikor magabiztosan használhatom majd a kis vászon szütyőimet.

2. Tudatos vásárlás.
Nagyon szeretem a kézműves, minőségi, adalék mentes, magyar ős termelőktől vásárolt termékeket.
Amikor csak tehetjük szombatonként a Nagymarosi kézműves piacon vásároljuk a házi sajtjainkat, füstölt mangalica finomságokat, zöldségeket, savanyúságot.
Nagyon jó hangulata van, a virágoktól, a fürj tojásig minden vásárolható ott.


3. Tisztítószerek készitése.
 Szódabikarbóna-mosószóda-citromsav kombó tökéletes mosógépbe, mosogatógépbe, felmosáshoz, takarításhoz.
Hihetetlen, hogy 1-1-1 kg-ból és kb 2 ezer forintból szerintem jó pár heti-havi mosó-mosogató-felmosó szerem megvan, műanyag doboz mentesen, kemikália mentesen...
Illatosításra illóolajokat használok. Pl.. teafa, citromfű, levendula, édesnarancs.
Citrusok héját összegyűjtve, ecettel felöntve, vízzel hígítva tökéletes  tükör-ablak-csempe tisztító szer. 1 liter 20% ecet hígítva szintén hónapokig elég.
És mennyibe is kerül?
Pár száz forint.   
Fa bútorainkra készítettem méhviaszból-lenolajból-kókuszolajból-citromfűves-levendulás bútorápolót.
 Sűrű méz állagú és csoda illatos.
 Imádom.

4. Műanyag szivacs mosogató eszközök lecserélése.
Pár hónapja kedves barátaink hoztak nekem egy luffa szivacsot, amit saját maguk termeltek tökből. Nagyon megtetszett. Miután  a Hulladékmentes.hu oldalról megrendeltem a mosogató keféimet, onnantól kezdve teljesen felhagytam a szivacsok vásárlásával.
Két kefét rendeltem.
Egy puha, lószőrből készült és egy erősebb növényi rostos fa mosogatókefét. Gyönyörűek, és szuper velük dolgozni. Nagyon nagyon ajánlom.
Szeretnék még egy erősebb dörzsit, zöldségmosó kefét, "nemszilvia" lebomló-mosható törlőkendőt rendelni.
Luffa tök magot vettem, hamarosan elültetem, hogy nőljenek a kis palántáim és magam termeljem a szivacsaimat.
Erről is majd beszámolok.



5. Üveg kulacs használata.
Pár hónapja a Teaprogramok oldalról vásároltam az üveg teakulacsomat, amit azóta is imádok. Igyekszem magammal vinni amikor nem felejtem el.

6. Méhviaszos csomagoló
Én magam készítettem, pamut anyagból, úgy hogy beterítettem az anyagot lereszelt méhviasszal, sütőpapirt tettem rá, majd belevasaltam. Kiváló csomagoló szendvicsekhez, kekszekhez.... nem ragad, mosható. A boltban vásárolt méhviaszos szalvétához képest fillérekből megúsztam.

Szalvétáról jutott eszembe, hogy eldobható szalvétákat, zsebkendőket igyekszem majd textil zsepikre, szalvétákra felváltani.

Sok tervem van, szeretném ha minél többen kedvet kapnátok, a környezet tudatossághoz, műanyag mentes élethez, hulladék csökkentéshez.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fiamnak

Beszéljünk róla: Császármetszés spirituális vonatkozása

A Búzaszem csodája