Minimal baby


Már régóta foglalkoztat a gondolat, hogy írok arról, hogy valójában mire is van szükség egy kisbabának.
Illetve írok a minimál baba stílusunkról, az igény szerinti szoptatásról, a kötődő nevelésről.

Első két gyermekem 2001-ben és 2003-ban született. Fiatal, tapasztalatlan, és tehetős anyukaként az akkor létező legjobb és legtöbb baba holmit megvásároltam. Külön szobájuk volt a gyerekeknek. Szó sem lehetett akkor együtt alvásról, hordozásról. Nem volt ebben a témában támogatásom. Sajnos nem tudtam szoptatni sem. Gyermekeim, távol tőlem aludtak, egyedül és külön külön.
Testvér kapcsolatban már akkor jelentkeztek a problémák. Könyörögtem, hogy tegyük őket egy szobába, jót tenne nekik, sajnos akkor nem lehetett. Dackorszak, erős, elhúzódó volt, magatartás problémák az oviban, iskolában megjelentek, mai napig látom a hibát amit elszúrtam.

Elváltam.

13 év után született meg harmadik gyermekem, új szerelemből.
Idősebb fejjel, tudatosabb minőségben mindent máshogy csináltam mint előtte.
Igaz a baldachinos pelenkázós ágyikó elvarázsolt, de az igény szerinti szoptatás és az éjszakázás miatt nem használtuk.

Negyedik gyermekem születésénél már eszünkbe sem jutott elővenni a rácsos kiságyat, hiszen a mai napig velünk alszik Boróka. Férjemmel mind a ketten szeretünk velük aludni.



Nagyon sok előnye van az együtt alvásnak. Sokkal könnyebb így igény szerint szoptatni. Nem kell felkelni  az ágyból, elég csak odabújni a babához. Ezáltal kipihentebbek vagyunk, nyugodtabbak az éjszakák. Nincs bűntudat. Akár bevalljuk akár nem, csodálatos babaillattól mámorosan együtt szundizni, érezni, hallani babánk szuszogását.

Persze minden anyuka más, mindenkinek más válik be.

Szóval akkor babaágy kilőve. Nekünk nincs szükség rá.
Természetesen takarókat vásároltunk a bébinek. Fontos, hogy abból több sajátja is legyen.

A második a pelenkázó asztal. Borókánál levettem a szivacsot és az ágyon vagy a szőnyegen pelenkáztam. Pláne amikor már ficánkolt. Sok baleset megelőzhető igy.

Most csak egy új pelenkázó szivacsot vásároltam.

Harmadik a babakád...
Most is vettünk egy egyszerűt, de csak addig használtuk amíg a császáros heg miatt nem fürödhettem a babával, illetve amíg nehéz volt behajolni a nagykádhoz vele. Bíborka vagy velem, vagy kistestvérével fürdik együtt.
Saját törölköző és pipere dolgokra szükség van.

Babakocsit két éve vásároltunk, azt most nem vettünk. De többségében hordozom a babát.

Az első 3 hónap számomra a "kívül hordozás" időszaka.
Erről majd egy másik blogban szívesen irok.


Amit nagyon szeretek az a pihenőszék. 6 hetesen szivesen nézelődik benne a baba.

Amit imádok, az a hatalmas szoptatós párna. Kismamaként magam alá gyűrtem, most viszont használom szoptatáshoz illetve babának pihenéshez.


Nálunk szóba sem jöhet a rácsos ágy, az utazó ágy, a járóka... Nem szeretem a gyereket korlátozni a mozgásterében. Nagyon fontos, hogy legyen a picinek elég helye, hogy legyenek körülötte játékok. Ezzel is mozgásra ösztönözve őt, hogy megtanulja elérni őket. 

Ezer és ezer dolgot lehetne még írni... de inkább egy későbbi blogban. 
Hamarosan ébrednek a picik. 






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fiamnak

Beszéljünk róla: Császármetszés spirituális vonatkozása

A Búzaszem csodája