Karácsony


Nekem mindig nagyon különleges a karácsony, mert 2003-ban szenteste született meg az én gyönyörűséges nagylányom.
 Sosem fogom elfelejteni azt az ünnepet. Óriás pocakommal ide-oda billegve még narancsos kacsát sütöttem, vendégeket vártunk. Aztán este 8-kor elindultunk a kórházba... és 10.05-kor felsírt Lídia babám.
Első lánykám.
Ma már gyönyörűséges 180 cm-es hölgy, a jobb kezem, legjobb barátnőm. Imádom. Csodálatos kamaszlány.


Szóval, Lídiám imádja a töltött káposztát, ezért a karácsonyi menü ezzel kezdődik.
Mindig viccesen megjegyzi...
 "Anya nekem töltöttkáposzta torta kell"...
Hát anya idén megcsinálta...


Zselatinnal állítottam össze, tejföllel díszítettem. Igaz az állaga miatt annyira nem jött neki be, mert ugye ez igy nem annyira "hagyományos", de megigértem, hogy tovább fejlesztem majd. 
Jövőre hátha jobb lesz. Nekem végülis tetszett.

   

A tréfa után előkerült a tiramisu torta amit tegnap este 11-kor készítettem el.


Az idei karácsony is a nyugalom, a jókedv jegyében telt el. 
Ezt tavaly megfogadtam, hogy nem feszítem túl magam, nem stresszelek semmin. 

Két bébikém miatt a csomagolás nem kis feladatnak bizonyult. Amikor az egyik aludt a másik fent volt. Előfordult, hogy Borókám közben mellettem játszott. Kérdezte: -Anya mit csinálsz? 
Mondtam: 
-csomagolok...
Kérdezte:
-ez mi?
-ajándékok...
Ezzel a témát lezártuk. Kié, mi, micsoda... nem mentünk bele. Volt hogy rajzolt a csomagolásra, vicces volt. Engedtem... 

A férjem a sámánisztikus világképe miatt nem jézuskázik, se nem angyalkázik. Ezért nekünk az ajándékokat a Télapó hozta. 
Illetve nem ragoztuk túl. 

Miután Lidikémet megünnepeltük, az emeleten várt a kis cserepes, díszes fenyőnk. Alatta sok sok ajándékkal. 
El énekeltük a kiskarácsonyt-nagykarácsonyt...
Boróka táncolt közben. Cuki volt. 
Majd ajándékoztunk. 
Sokat nevettünk...

Jut eszembe.
Idén először nem sütöttem, csak tiramisu tortát csináltam és csak töltöttkáposzta volt. A lilakáposztás, oldalas kimaradt. A befűszerezett húst lefagyasztottam.. 
Szoptatós, két "babás" anyukaként, nyugalmas ünnepet varázsolni, igy is nagy dolog. 
A kevesebb több. 
Boldogság van. 
Ez a Minden

Holnaptól mi vendégeskedünk... 
Alig várom








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fiamnak

Beszéljünk róla: Császármetszés spirituális vonatkozása

A Búzaszem csodája